PL EN
02.04.2025

Anwim S.A. w gronie najbardziej etycznych firm w Polsce

Anwim S.A., właściciel sieci stacji paliw MOYA, otrzymał prestiżowy tytuł Etyczna Firma 2024 w XI edycji konkursu organizowanego przez Puls Biznesu. Wyróżnienie to przyznawane jest przedsiębiorstwom, które konsekwentnie budują swoją działalność w oparciu o najwyższe standardy etyczne, transparentność i odpowiedzialność. W tym roku nagrodzono 19 firm. 

Konkurs Etyczna Firma, organizowany przez redakcję Pulsu Biznesu przy wsparciu merytorycznym kancelarii PwC Legal, ma na celu wyróżnienie organizacji kierujących się zasadami etyki, przestrzegających regulacji oraz angażujących się w społeczną odpowiedzialność biznesu. Anwim S.A. został doceniony m.in. za skuteczny system zarządzania zgodnością (compliance) oraz działania na rzecz zrównoważonej mobilności. 

Etyka w biznesie to nie deklaracje, ale konkretne działania, które budują zaufanie klientów, partnerów i pracowników. Znalezienie się w gronie 19 laureatów konkursu Etyczna Firma jest dla nas zaszczytem i dowodem na to, że wartości, którymi się kierujemy, są dostrzegane. Kapituła doceniła konsekwentne budowanie kultury organizacyjnej opartej na uczciwości i odpowiedzialności oraz etyczną postawę, jaką na co dzień prezentują nasi pracownicy i współpracownicy – podkreślił Piotr Płatek, dyrektor ds. audytu i kontroli wewnętrznej. 

Tytuł Etyczna Firma przyznawany jest na podstawie dwuetapowego procesu oceny. Pierwszy to szczegółowa ankieta, w której firmy odpowiadają na pytania dotyczące swoich procedur, kodeksów, regulaminów, a także działań ekologicznych, prospołecznych oraz szkoleń dla pracowników. Firmy, które przekroczą wymagany próg punktowy, przechodzą do kolejnego etapu. Drugi etap to weryfikacja zebranych informacji i dokumentów przez ekspertów z kancelarii PwC Legal, którzy oceniają m.in. przestrzeganie zasad etycznych, kulturę organizacyjną, poziom szkoleń, a także podejście do ekologii i działalności społecznej.
Dla Anwim S.A. przestrzeganie wysokich standardów w tych obszarach to ważny element realizowanej strategii. Firma wyróżnia się odpowiedzialnym podejściem do etyki biznesowej oraz zgodności z regulacjami, co znajduje odzwierciedlenie w dokumentach takich jak Kodeks Etyki, Polityka Antykorupcyjna czy Polityka Przeciwdziałania Nadużyciom, a pracownicy mają dostęp do regularnych szkoleń z zakresu compliance i ESG. Firma wspiera także liczne inicjatywy społeczne, a swoje zaangażowanie w ochronę środowiska podkreśla poprzez inwestycje w zieloną transformację energetyczną, w tym rozwój infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych.

Podobne aktualności

15.04.2025

MOYA z wyróżnieniami w plebiscycie Stacja Benzynowa Roku 2025 

Spółka Anwim S.A., właściciel marki MOYA – trzeciej największej sieci stacji paliw w Polsce – została wyróżniona podczas tegorocznej edycji plebiscytu Stacja Benzynowa Roku 2025, który odbył się w ramach konferencji PETROTREND.
11.04.2025

Karta flotowa MOYA firma wyróżniona Złotym Laurem Konsumenta

MOYA, trzecia sieć stacji paliw w Polsce, po raz kolejny została uhonorowana prestiżowym tytułem Złoty Laur Konsumenta.
11.02.2025

Sieć stacji paliw MOYA otworzyła jubileuszową 500. stację w Kobyłce!

Sieć MOYA zakończyła 2024 rok, osiągając liczbę 500 stacji paliw w całej Polsce. 6 lutego, podczas uroczystego otwarcia nowo wybudowanej stacji własnej, świętowano to wyjątkowe osiągnięcie.
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Możesz zrezygnować ze zbierania informacji poprzez pliki cookies, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki - w takim przypadku nie gwarantujemy poprawnego działania serwisu.