PL EN
2023.05.30

Dynamiczny rozwój sieci MOYA oraz zielona transformacja – strategia Anwim S.A. do 2030 r.

Anwim S.A., właściciel sieci stacji paliw MOYA ogłasza strategię rozwoju do 2030 r. Realizowany we współpracy z BNP Paribas przegląd opcji strategicznych wyznacza dwa główne obszary wzrostu grupy na najbliższe pięć lat. Obejmują one: dynamiczny rozwój sieci stacji paliw MOYA, a także zielone inwestycje, w tym budowę punktów ładowania pojazdów elektrycznych oraz produkcję i sprzedaż prądu z odnawialnych źródeł energii.

Spółka zamierza brać aktywny udział w transformacji energetycznej kraju i ma ambicje stać się jednym z liderów zmian. Zielona strategia będzie osią rozwoju całej grupy kapitałowej w nadchodzących latach. Jednym z jej kierunków jest stworzenie własnej, gęstej sieci punktów ładowania, zarówno na stacjach MOYA, jak i poza nimi. Łącznie Anwim planuje mieć ponad 4 tys. własnych punktów ładowania do końca 2030 r. oraz zamierza rozszerzać sieć akceptacji poprzez współpracę z innymi operatorami w ramach roamingu. Dzięki temu klienci MOYA już pod koniec tego roku będą mieli dostęp do około 1 tys. punktów ładowania pojazdów elektrycznych w całym kraju. Anwim zamierza również inwestować w produkcję energii ze źródeł odnawialnych, tak by swoim klientom móc zaoferować jak najbardziej zielone rozwiązania i produkty. 
Grupa kapitałowa Anwim zapowiada również dalszą ekspansję sieci MOYA. Dynamika przyrostu stacji ma zostać zachowana w najbliższych latach. Każdego roku sieć będzie rosnąć o 50 nowych punktów, również po przekroczeniu progu 500 stacji zaplanowanego na koniec 2024 r. Oznacza to, że do 2030 r. sieć MOYA będzie się składać z 800 stacji paliw.

Łącznie w perspektywie 5-7 lat spółka przeznaczy ponad 1,5 mld zł na inwestycje, w tym do 1 mld zł na realizację zielonej strategii. Ten ambitny program będzie finansowany ze środków własnych spółki, jak i ze źródeł zewnętrznych, nad pozyskaniem których spółka aktywnie pracuje.

Podobne aktualności

05.06.2025

„Wybór profesjonalistów” - rusza ogólnopolska kampania sieci MOYA

Anwim S.A., właściciel marki MOYA – trzeciej największej i najszybciej rozwijającej się sieci stacji paliw w Polsce – startuje z ogólnopolską kampanią wizerunkową „Wybór profesjonalistów”.
16.05.2025

MOYA i Fundacja Jednym Śladem razem dla bezpieczeństwa na drogach

MOYA i Fundacja Jednym Śladem razem dla bezpieczeństwa na drogach
25.04.2025

MOYA pobiegnie z Fundacją Poland Business Run

Sieć stacji paliw MOYA dołącza do grona sponsorów Poland Business Run – największej charytatywnej sztafety biznesowej w Polsce.
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Możesz zrezygnować ze zbierania informacji poprzez pliki cookies, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki - w takim przypadku nie gwarantujemy poprawnego działania serwisu.